Energielabel aanvragen Utrecht: kies voor Energielabelwoning.nl
Energielabel aanvragen in Utrecht? Energielabelwoning.nl heeft de certifcaten, expertise en ervaring om op secure wijze een energielabel vast te stellen. Binnen vijf werkdagen hebben zij de klus geklaard tegen een zeer scherp tarief: voor een woning tot 100 m² bedragen de kosten €249,- incl. btw all-in. Betalingen gaan achteraf per factuur. Een energielabel aanvragen in en om Utrecht doet u bij Energielabelwoning.nl om meer te weten over de energieprestaties (EP) van de woning, ook omdat deze mede de waarde ervan bepalen, maar vooral vanwege het breed gedragen duurzaamheidsstreven. Daar wilt u niet bij achterblijven, en dat mag ook niet – de overheid hanteert sinds 1 januari 2021 flinke boetes voor het negeren van deze wet.
Tarief €50,- incl. btw bij een energielabel
Advies voor één labelklasse hoger, vaak met simpele aanpassingen;
Uw woning sneller verkocht
Uw woning €6.000,- meer waard bij de verkoop;
Inzicht in de besparingsmogelijkheden
Waarom het aanvragen van een energielabel ook in Utrecht essentieel is
Wilt u uw woning verkopen of verhuren? Dan wordt de waarde van het perceel doorgaans bepaald door een taxateur die altijd naar een energielabel vraagt dat aan de NTA 8800 norm voldoet. Het aanvragen van een energielabel in Utrecht doet u daarom bij de experts van Energielabelwoning.nl. U regelt dit niet alleen voor een betere verkoop van het pand, maar ook voor het behoud van onze planeet. Minder energieverbruik – en dus minder uitstoot veroorzaken – is een algemeen en nobel streven dat bovendien bij wet is vastgelegd. Energielabelwoning.nl werkt in heel Nederland, dus ook het aanvragen van een energielabel in Utrecht doet u bij dit erkende bedrijf.
Energielabel woning
€ 249,- voor alle woningen tot 100m2.
Wij werken in heel Nederland
Binnen 5 (werk)dagen uitgevoerd
Energielabel volgens NTA 8800 norm
Wij zijn een erkend bedrijf
Wij zijn BRL9500-W gecertificeerd
Betaling achteraf per factuur
Meerprijs per 25m2 slechts € 25,-
Energielabel aanvragen woning in Utrecht: kies voor Energielabelwoning.nl
Een energielabel aanvragen voor een woning in Utrecht of waar dan ook in Nederland, doet u heel simpel en snel via het contactformulier op Energielabelwoning.nl. Bellen kan ook. Zoals gezegd zijn de prijzen scherp, werken de EP-adviseurs van dit erkende bedrijf snel en volgens de wettelijke normen en worden er geen extra voorrijkosten gehanteerd. De meerprijs per 50 m² bedraagt slechts € 50,-. Het toegewezen energielabel is vervolgens 10 jaar geldig. Zie het als een energietechnische APK voor het huis dat uw wilt verkopen of verhuren. Een energielabel aanvragen voor een woning in of om Utrecht is dus om allerlei redenen essentieel. Energielabelwoning.nl weet dit en komt de consument daarin tegemoet. Deze gecertificeerde EP-adviseurs staan u bovendien bij met allerlei adviezen en antwoorden op al uw vragen.
De meest gestelde vragen
Hier geven we antwoord op de meest gestelde vragen omtrent het energielabel volgens de normen van 2021. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op voor meer informatie.
Wanneer is een energielabel verplicht?
- Met de huidige regelgeving is een energielabel verplicht bij de overdracht van de woning. De overdracht wordt verzorgd door de notaris. U dient het label naar de notaris te versturen ALVORENS de overdracht plaatsvindt;
- Tevens is het verplicht om bij verhuur van de woning een energielabel te overhandigen;
- Per 1 januari 2022 veranderen de regels en dienen woningen al voorzien te zijn van een energielabel voor deze geadverteerd worden.
Wat voor informatie staat er op het label?
Het label bestaat uit ca. 10 pagina’s over de energetische staat van de woning en bedoeld om energiebesparende maatregelen te stimuleren.
Wat zijn de sancties als ik geen energielabel heb bij de overdracht?
Als verkoper bent u verplicht om bij de woningoverdracht een energielabel te overhandigen. Indien u niet aan uw verplichtingen kunt voldoen, dan kunt u achteraf een brief van de ‘Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT)’ ontvangen met een boete. Hierna dient u vooralsnog te zorgen voor een energielabel.
Wat kost een energielabel?
Het energielabel kost € 249,- incl. btw tot 100m2 oppervlak. Per 25m2 extra geldt er een toeslag van € 25,-. Bekijk voor meer informatie onze tarieven pagina.
Wanneer kan ik het energielabel verwachten?
Nadat wij de opname ingepland en uitgevoerd hebben, kunt u het label binnen 4 werkdagen per mail verwachten.
Zijn jullie gecertificeerd?
Energielabelwoning.nl is gecertificeerd conform BRL9500. Om als bedrijf zijnde gecertificeerd te zijn, moet een bedrijf voldoen aan meerdere eisen. Deze eisen zijn opgenomen in de BRL9500. Met deze certificering zijn wij bevoegd om energielabels te registreren in de landelijke database van de overheid (RVO).
Waar kan ik zien of mijn energielabel geregistreerd is?
Het label wordt geregistreerd in de landelijke database. Dit kunt u opzoeken via deze link.
Hoelang is het energielabel geldig?
Het energielabel is 10 jaar geldig vanaf de opnamedatum. Na het verstrijken van de geldigheidsduur, dient er een nieuwe inspectie uitgevoerd te worden.
Waarom Energielabelwoning.nl
- Enkel gecertificeerde mensen met jarenlange ervaring;
- Één aanspreekpunt en direct een afspraak;
- Een vaste all-in prijs zonder bijkomende kosten;
- BRL9500 gecertificeerd.
Verzorgen jullie ook energielabels voor bedrijfspanden?
Voor energielabels voor bedrijfspanden verwijzen wij u graag door naar de website van Keuringshuis.
Afspraak maken
Wilt u een afspraak maken voor een keuring voor het energielabel van uw woning? Vul het onderstaande formulier in en wij nemen contact met u op om de keuring in te plannen.
Ontdek wat wij voor je kunnen betekenen
Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op. Wij staan u graag te woord.